Politics

Another Reporter Masks Affiliation With Chinese Propaganda During White House Briefing

For the second time, a reporter working for a media controlled by the Chinese Communist Party (CCP) failed to disclose this affiliation when prompted by President Donald Trump during the daily White House press briefing on the CCP virus pandemic.

After Trump prompted the reporter, Chang Ching-Yi, to state his question, Trump asked Chang where he was from, seemingly inquiring about his media outlet.

Chang responded that he was from Taiwan.

While that is where he was born, he works for Shanghai Media Group, a company owned by the Chinese regime.

This is the second time in the past several days a reporter from an outlet controlled by the CCP has attended the briefings and was less than forthright about his or her affiliation.

On April 6, a similar incident happened with Wang Youyou, a reporter with Hong Kong Phoenix TV.

Trump asked her whether she was working “for China.” She denied it, but several experts have noted that the Hong Kong television station is run by a former CCP military propaganda officer, and its programming is controlled by Beijing.

Letting Wang attend the briefing allowed her to air on live television what at least one expert spotted as CCP propaganda.

Due to the “social distancing” rules recommended by the White House during the pandemic, seating has been limited at the briefings, and reporters, usually from major American outlets, have been rotating in and out every day, coordinated by the White House Correspondents Association (WHCA).

Its not clear what exact criteria are used to determine which reporters are allowed in and how any such criteria would apply to Chang and Wang.

The WHCA didnt immediately respond to a request for comment.

According to his LinkedIn profile, Chang has been with Shanghai Media Group since July 2014. The company is a subsidiary of the Radio and Television Station of Shanghai, a large Chinese state-owned media conglomerate. For the prior four years, Chang worked at Phoenix TV.

After getting his bachelRead More – Source
[contf]
[contfnew]

The Epoch Times

[contfnewc]
[contfnewc]